<i>Малку е чудно да се мисли дека бизнис играч за кој многу луѓе никогаш не слушнале или купиле ништо, а има име што не знаат да го изговорат, наскоро би можел да стане највредната компанија во светот.</i>
Акциите на Nvidia пораснаа повеќе од шест пати од почетокот на минатата година, катапултирајќи ја вредноста на производителот на чипови на речиси 2,8 трилиони долари.
Сега вреди повеќе од Amazon (околу 1,9 трилиони долари) и Alphabet (2,1 трилиони долари), а наскоро би можел да го надмине Apple (2,9 трилиони долари), па дури и Мајкрософт (3,1 трилиони долари).
Полупроводничкиот гигант се издвојува од своите колеги од Big Tech, чии производи се толку составен дел од секојдневниот живот.
Луѓето работат, играат и комуницираат на нивните iPhone, iPad и MacBook. Бараат на Google, гледаат видеа на YouTube и користат Gmail. Тие скролуваат Фејсбук, објавуваат на Инстаграм и разговараат на WhatsApp. Тие купуваат на Амазон, читаат книги на Kindles и гледаат филмови и ТВ емисии на Prime Video. Тие користат Windows компјутери, се потпираат на апликации како Word и Excel и игри на Xbox конзолите.
Слична е приказната со не-технолошките гиганти како Беркшир Хатавеј на Ворен Бафет, кој вреди 870 милијарди долари или помалку од една третина од Nvidia.
Познатиот инвестициски конгломерат поседува потрошувачки брендови како што се Geico, Duracell и Dairy Queen и има големи удели во Coca-Cola, Kraft Heinz и други јавни претпријатија.
Самиот Бафет зборуваше за моќта на брендот на Apple и за тоа колку се неопходни неговите производи, како клучни причини зошто технолошкиот гигант ги направи најголем имот.
Спротивно на тоа, Nvidia не е познато име меѓу луѓето кои не го следат технолошкиот сектор или берзата. Со исклучок на гејмерите и компјутерските хобисти, неговите производи не го допираат секојдневниот живот на ист начин како и другите компании со мега-капи и затоа ја немаат нивната културна рамка.
Nvidia го зазема 117-тото место на годишното рангирање на глобалните брендови на BrandFinance во 2023 година. Таа скокна на 30-то оваа година, но сепак заостанува зад Allianz и UnitedHealthcare.
Apple, Microsoft, Google и Amazon ги зазедоа првите четири места.
<b>ОГРОМНА ПОБАРУВАЧКА</b>
Се разбира, монструозното вреднување на Nvidia ги цени очекувањата на инвеститорите дека ќе стане критично за општеството во иднина. Тие се обложуваат дека неговите чипови ќе бидат од витално значење за револуцијата на вештачката интелигенција и ќе станат сеприсутни во паметните уреди и центрите за податоци што ги поврзуваат.
Графичките чипови Nvidia можеби се ниша меѓу потрошувачите, но има огромна побарувачка за нив од компании како Мета.
Како резултат на тоа, приходите на Nvidia се зголемија повеќе од двојно на 61 милијарда долари минатата година, што доведе до речиси седумкратно зголемување на нето приходот до 30 милијарди долари.
За споредба, продажбата на Apple достигна 383 милијарди долари, а профитот беше 97 милијарди долари минатата финансиска година, но таа расте многу побавно.
Ќе биде фасцинантно да се види дали Nvidia со текот на времето ќе стане главен бренд за потрошувачи или дали ќе продолжи да ги напојува напорите за вештачка интелигенција на другите компании додека во голема мера останува надвор од центарот на вниманието.