Woke (либерално и еколошко движење) пристапот кон климатската агенда, во кој европските политичари нè уверуваат дека тие се оние кои го знаат најдобриот пат напред за климатската агенда, штотуку претрпе еден од најтешките удари; <b>„Шампионот“ на европската „револуција“ во производството на батерии - Нортволт - банкротираше. </b>
Проблемот не е што Нортоволт банкротираше, бидејќи финансиските пропаѓања се вообичаени во новите бизниси со висока технологија, туку се поставува прашањето како е можно носителите на одлуки во институциите на ЕУ јавно да промовираат бајки за стратешката важност на еден сингл ( !) Шведска компанија за европска енергетска транзиција и конкурентност со цел неодговорно да инвестира огромни суми пари на европските даночни обврзници во ризичен проект.
<b>Само прекумерната идеолошка и доктринална политичка поддршка на Европската комисија може да објасни како е можно една компанија која допрва треба да се докажува на пазарот, како и сите други,да дојде до ситуација на сметката да и останат само 30 милиони долари, додека се во процес на стечај (според познатото поглавје 11) а иститепријавиле долгови од 5,84 милијарди долари!</b>
Иронијата на судбината на европскиот даночен обврзник е што „шампионот“ на европската „револуција“ во производството на батерии поднесе барање за стечајни постапки во американскиот судски систем затоа што американското правосудство, пишува Блумберг, навидум обезбедува построги рамки за излезот и за инвеститори и трети лица. Апсолутен скандал. Европските институции (ЕК и ЕИБ) го финансираа Нортволт со неколку милијарди евра, а сега за побарувањата на доверителите ќе се решава во САД.
До пред неколку месеци, европскиот политички естаблишмент го промовираше наративот за гига-фабриката на иднината, практично најава за спас на европскиот континент, што ни открива колку се кусогледи „стратешките“ размислувања на европските носители на одлуки. Дека Нортволт ќе банкротира, финансиските експерти, како што велат, се гледаше од авион.
На официјалната страна на Европската инвестициска банка продолжуваат да го опишуваат огромното вбризгување пари во Нортволт како грандиозен проект од стратешко значење за климатската агенда, но бизнис медиумите засега не ја споменуваат политичката одговорност за банкротот.
<b>Зборовите со кои ЕИБ (Европска инветсициона банка) ја претставуваше својата инвестиција во Нортволт на својата веб-страница во моментов звучи како нереална советска (руска) пропаганда.</b>
Европската инвестициска банка (ЕИБ) ја финансира гигафабриката на Нортволт во северна Шведска, со вкупен пакет заеми од нешто повеќе од 42,6 милиони евра. Ова финансирање е важен дел од долгот од 5 милијарди долари собран за проширувањето на гигафабриката Нортволт во Шведска. Проширувањето ќе го зголеми годишниот капацитет за производство на батерии до 60 GWh. Според Европската банка овој аранжман го претставува најголемиот „зелен“ заем подигнат во Европа до сега и ќе овозможи создавање на целосно интегриран систем за производство на кружни батерии, чиешто слично сè уште не постоело надвор од Азија. Така најавуваа, но...
<b>Шокантно, нели? Уште оваа година, кога стана сосема јасно дека Нортволт е под драматичен конкурентен притисок, Европската комисија објави памфлети за Нортволт како клучен во зајакнувањето на европската индустрија за батерии и енергетската транзиција. </b>
Во јануари 2024 година, комесарот за конкуренција, Маргрете Вестагер, рече: „Помошта ќе му овозможи на Нортволт да инвестира во гигафабрика за производство на батериски ќелии за електрични возила во Европа наместо во САД“.
<b>Тоа беше само последната подготовка за жетвата на заблуди за лесниот пат на европската енергетска транзиција, по кој не води европскиот политички естаблишмент</b>. Семето на заблуди за Нортволт беше посеано во јули 2020 година од страна на потпретседателот на Европската комисија задолжен за Европската алијанса за батерии, Марош Шефчовиќ: „ЕИБ и Комисијата се стратешки партнери во рамките на Алијансата за батерии на ЕУ, тесно соработуваат со индустријата и членките. државите да ја стават Европа на цврст пат кон глобално лидерство во овој стратешки сектор Нортволт е меѓу нашите лидери, подготвен да ја изгради првата европска гигафабрика за литиум-јонски батерии. Со поддршка на овој водечки проект, ја потврдуваме и нашата решеност да ја зајакнеме отпорноста и стратешката автономија на Европа во клучните индустрии и технологии“.
<b>Од сите нас се очекуваа да им аплаудираме на европските претставници за нивните благородни и мудри климатски иницијативи, како во Северна Кореја, додека тие всушност ги трошат нашите пари, од европските даночни обврзници, на неодржливи компании како НортВолт.</b>
Да резимираме: Европската унија обезбеди значителна финансиска поддршка за Нортволт преку неколку клучни иницијативи:
Европската инвестициска банка одобри неколку заеми на Нортволт за развој на нивниот производствен капацитет: 1) Во јануари 2024 година, ЕИБ обезбеди финансиски пакет од над 942,6 милиони евра за проширување на гигафабриката Нортволт Ет во северна Шведска. 2) Претходно, во јули 2020 година, ЕИБ потпиша заем од 350 милиони евра за финансирање на првата фаза од гигафабриката Northvolt Ett, поддржан од Европскиот фонд за стратешки инвестиции (EFSI). Програмите на Европската комисија, исто така, беа многу дарежливи кон Нортволт: 1) Во јануари 2018 година, ЕИБ одобри заем од 52,5 милиони евра за Нортволт, поддржан преку InnovFin – ЕУ финансии за иноватори, со финансиска поддршка од Европската унија во рамките на Хоризонт 2020 финансиски инструменти. 2) Во март 2024 година, Европската комисија одобри германска мерка вредна 902 милиони евра за поддршка на Нортволт во изградбата на фабрика за производство на батерии за електрични возила, во согласност со планот за индустријата на Зелениот договор.
Овие иницијативи имаа за цел да го зголемат европското производство на батерии и да ја намалат зависноста од азиските производители, истовремено поддржувајќи ја транзицијата кон зелена енергија и одржлива мобилност. Планот пропадна. Ќе има ли политичка одговорност? Зборуваме за тоа дека не е јасно колку милиони евра европски даночни обврзници се изгубени во банкротот на шведска компанија финансирана од парите на европските даночни обврзници, која ќе работи во САД.
Додека ја следиме драмата со шведскиот Нортволт, дежурните препишувачи на „е-вистината“ во Хрватска споделуваат лекции за тоа како глобалната климатска агенда оди во совршена насока, бидејќи наводно е предводена од неименувана група научници. Тоа е луда теза која е многу далеку од реалноста. Реалноста на западната климатска агенда може подобро да се процени ако површно ги читаме насловите. Да цитираме неколку неодамнешни наслови кои ни кажуваат малку за состојбата на западното или американското производство на е-возила, т.е. за „совршеното живеење“ на дел од западната климатска агенда:
<b>Продажбата на електрични возила Фолксваген падна за 24 отсто во првиот квартал</b>
<b>Форд губи 132.000 долари на секое произведено електрично возило; добри вести, продажбата на ЕВ опадна за 20 проценти</b>
<b>Кинескиот BYD го претставува „Ајкула“, приклучен СУВ направен во Мексико</b>
<b>Уште една компанија за зелена енергија прогласува банкрот, благодарение на тарифите на Бајден</b>
<b>Ford ги откажа плановите за електричен SUV, очекува загуба од 1,9 милијарди долари</b>
<b>Кинеските производители на автомобили се далеку пред американските…</b>
Дали на оваа низа треба да го додадеме огромниот број на неодамнешни наслови за драмата во VW (ФолксВаген); медиумот Економист моментално анализира дали Дас Ауто (ФолксВаген) воопшто може да опстане ако со „реструктуирање“ Германците подразбираат затворање на „само“ неколку фабрики. На VW му треба фундаментален пресврт, а политичкото опкружување создава атмосфера слична на искривените ретровизори од Алиса во земјата на чудата.
Вечер/ <a href="https://www.jutarnji.hr/vijesti/svijet/europski-gigant-upravo-je-bankrotirao-uz-podrsku-eu-sprzili-5-84-milijardi-dolara-pogledajte-koliko-im-je-ostalo-na-racunu-15525057?cx_linkref=jl_home_izbor_urednika">Јутарњи</a>