<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Од педесеттите до
осумдесеттите години на минатиот век, Југославија од заостаната аграрна земја
се претвори во развиена индустриска земја за неколку кратки децении. Милиони
граѓани од селата се преселија во градовите за да работат во новоотворените
фирми кои вработуваа илјадници, па дури и десетици илјади луѓе во тоа време.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">На YouTube
каналот Croatia Today е објавено видео од два дела, кое зборува за најуспешните
компании во поранешна Југославија.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Според авторот на
видеото, една од тие компании е Југопластика, која била една од многу силните
компании за време на поранешна Југославија. Основана е во 1952 година во Сплит,
како компанија во општествена сопственост за производство на пластика и текстилни
производи за западниот пазар</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Покрај четири
фабрики или работни организации, како што тогаш се нарекуваше, Југопластика
имаше фабрика на влезот во Солин, некогаш позната работна организација под
името Автоделови, денес АД Пластик - единствениот преживеан погон на оваа
компанија. Имаше погони низ цела Далмација, што ја направи Југопластика,
поточно нејзиниот тогашен директор Динко Кузманиќ, креатор на единствена
економска политика за развој на Далмација.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Во фабриките за
облека во Сињ биле вработени 500 работници, додека во фабриките за чевли во
Задар и Бенковац имало околу 1.000 работници. Фабриката од Бенковац
произведуваше исклучиво за западниот пазар, пренесува Дневно.хр.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Фабриката од
Бенковац беше позната по производството на облека во соработка со водечките
европски брендови за спортска облека, како што се Адидас и францускиот Рондин.
Тогаш Југопластика годишно произведуваше 4,5 милиони спортски чанти за Адидас.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Фабриката за
автоделови Солин произведуваше делови за фабриката за автомобили Застава, за
Цитроен, Рено, за германскиот Фолксваген, руската Лада, како и за италијанскиот
Фиат.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Во Стари Град на
Хвар имало 200 работници кои произведувале пластични копчиња, додека во
Макарска биле отворени погони за производство на ПВЦ пластични профили каде
работеле приближно 300 работници.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Од близу 13.000
вработени во Југопластика, дури десет илјади работеа директно во
производството, во создавањето на нови материјални вредности. Апсолутно сите
погони Југопластика имаа свои ресторани, а рестораните тогаш нудеа и храна за
дијабетичари. Во доверливите огласи често ќе најдете производи на оваа
компанија кои се користат и денес.</span>