Светот денес има 28.420 најбогати со богатство над 100 милиони долари (англиски центимилионери), а тие најмногу се концентрирани во Њујорк, Лос Анџелес, Лондон и Пекинг, покажуваат податоците на сингапурската компанија Wrise Wealth Management.
Екстремно богатите сочинуваат 0,001 отсто од планетата и не само што живеат сосема поинаку од „обичниот“ свет, туку и нивните инвестициски стратегии се различни од стратегиите што ги следат луѓето од клубот од „најбогатите 1 процент“.
“Иако нема официјално дефинирана граница, луѓето кои се нарекуваат центимилионери имаат добра основа да се приклучат на „клубот од 0,001 отсто“, изјави Кевин Тенг, извршен директор на оваа компанија.
Најбогатите со споменатото ниво на лично нето богатство се одлучуваат за Њујорк, Лос Анџелес, Лондон и Пекинг бидејќи овие градови имаат силна финансиска инфраструктура, подобрени екосистеми за претприемачите и многу профитабилни пазари на недвижности.
Исклучително богатите не се заинтересирани за брзи задоволства, односно работи кои не се ликвидни.
Тие не се заинтересирани за акции со кои се тргува јавно или за криптовалути.
Нивната цел е да го зачуваат нивното наследство и богатство.
Затоа, центимилионерите често се стремат кон премиум недвижен имот или имоти од инвестициска класа, изградени неодамна (до 15 години).
Тие исто така инвестираат во семејни канцеларии со цел да основаат добротворни фондации или како средство за ризичен капитал за понатамошно инвестирање во стартапи со висок раст.
Бројот на семејни канцеларии во светот е тројно зголемен од 2019 година, надминувајќи 4.500 единици минатата година. Проценетата вредност е шест трилиони долари.
Покрај тоа, со текот на времето стана популарно да се влезе во спортски бизниси, а во САД тоа се голф, американски фудбал и бејзбол.
Поточно, милијардерот Стив Коен одлучи да инвестира и во голф покрај бејзболот.
„Инвестициските стратегии на најбогатите поединци во светот се фокусираат на заштита на нивните средства, одржување и зголемување на нивното богатство, особено ако нивното богатство надминува 100 милиони долари. Тие бараат комбинација од традиционални и иновативни можности за инвестирање користејќи цела армија специјализирани финансиски, правни и даночни советници“, изјави за Bloomberg Adria Ана Рончевиќ од Luxury Network (глобална групација за луксузен афинитетен маркетинг), која е задолжена за регионот.
Таа вели дека, на глобално ниво, традиционалните инвестиции во недвижнини во поголемите светски градови, како и викендичките на атрактивни локации, се секогаш најпопуларна форма на инвестирање.
Рончевиќ го посочува и трендот на инвестирање во технолошки компании и стартапи.
„Најбогатите се особено заинтересирани за финтех, вештачка интелигенција и биотехнологија. Многу од овие поединци инвестираат значителни суми во инвестиции во ризичен капитал, барајќи високи приноси од компаниите во рана фаза. Покрај големите средства, тие имаат и разновидни портфолија на јавните пазари. вклучувајќи акции и обврзници, за да се балансираат ризикот и ликвидноста“.
Забележлив и интерес за инвестиции во уметнички дела, антиквитети и други колекционерски предмети, бидејќи нудат искуство и финансиски принос во исто време.
<b>Богатите сакаат персонализирано искуство</b>
Од Luxury Network, кој работи како приватен B2B членски клуб, дознаваме дека дел од активностите што им ги овозможуваат на членовите вклучуваат заеднички кампањи и настани, стратешки партнерства, размена на ресурси меѓу членовите, ексклузивни понуди прилагодени на клиентите, ексклузивни презентации и слично.
Бидејќи Luxury Network Adria ги покрива пазарите во Србија, Хрватска, Словенија, Црна Гора, Босна и Херцеговина и Северна Македонија, Ана Рончевиќ открива каков тип на клиенти имаат во регионот Адриа, кои се нивните навики и нивните можности.
Инаку, според досегашните сознанија, околу 85 отсто од клиентите сега очекуваат персонализирано искуство.
"Поголемиот дел од клиентите со голема куповна моќ се успешни претприемачи чии компании вредат многу. Покрај нив, има и некои наследници на богати семејства и поединци од спортот. Кога зборуваме за највредните индустрии кои преовладуваат меѓу најбогатите во регионот Адриа ги има неколку: од технологија и ИТ сектор, осигурување, финансиски услуги, агробизнис и прехранбена индустрија, до недвижнини, градежништво, туризам, угостителство, дистрибуција, логистика“.
Во контекст на инвестициите, продолжува Рончевиќ, станбените и комерцијалните недвижности остануваат камен-темелник на инвестициските портфолија на најбогатите.
Сепак, расте интересот за инвестирање во технологијата, како и во обновливите извори на енергија.
Онаму каде што најмногу трошат богатите поединци од регионот се инвестициите во луксузни автомобили, високата мода, скапите часовници и накитот.
„На пример, во нивните гаражи имаат луксузни икони како Ролс-Ројс, Бентли, Ферари, Ламборџини. Во модната индустрија, брендовите Хермес и Луј Витон се водечки, а поседуваат многу ретки колекционерски предмети на накит и часовници, но најчесто брендовите Patek Philippe, Audemars Piguet, Vacheron Constantin, Roger Dubuis, Hublot, Rolex, Cartier, Bvlgari итн. Некои од премиум и луксузните брендови кои се најзастапени во регионот Адриа се Porche, Mercedez Benz, Audi и БМВ (автомобили), Луј Витон, Гучи и Армани (модни) Ролекс и Патек Филип (часовници), и Картие, Тифани и Ко и Булгари (накит)“, заклучува соговорникот на <a href="https://ba.bloombergadria.com/prestiz/stil/63076/gdje-ulaze-0001-odsto-najbogatijih-na-svijetu/news/">Блумберг Адриа.</a>
<b><i>(Vecer.mk <a href="https://ba.bloombergadria.com/prestiz/stil/63076/gdje-ulaze-0001-odsto-najbogatijih-na-svijetu/news/">VIA)</a></i></b>