Министерството за транспорт вети дека ќе ги отстрани од
продажба возилата со SUS мотори до 2030 година, но сега ќе се консултира со
претставници на индустријата за да утврди дали планот е одржлив.
Владата на Обединетото Кралство им дава рок на
производителите на автомобили осум недели да ги достават своите ставови за
постепено укинување на новите автомобили на бензин и дизел, бидејќи министрите
размислуваат за олеснување на квотите за продажба на електрични возила што
производителите не можат да ги исполнат.
Одделот за транспорт вети дека ќе ги отстрани возилата со
мотори со внатрешно согорување од продажба до 2030 година, но сега ќе се
консултира со претставници на индустријата за да утврди дали планот е одржлив.
Консултациите доаѓаат откако владините квоти за продажба на
возила со нулта емисија, воведени под администрацијата на конзервативниот
премиер Риши Сунак, се на удар. Тие квоти вклучуваат казни за производителите
кои не ги исполнуваат целите.
Министерот за труд и трговија Џонатан Рејнолдс минатиот
месец изјави дека квотите, кои бараат 22% од новите автомобили и 10% од
производителите на нови комбиња што ги продаваат оваа година да бидат со нула емисии,
не функционираат според планираното.
И покрај големите попусти, производителите се борат да ги
исполнат квотите: електричните возила сочинуваа 18,7% од пазарот на автомобили
во Велика Британија помеѓу јануари и ноември. Според тинк-тенк единицата за
разузнавање за енергија и клима, индустријата ќе ја достигне целта оваа година
само затоа што се земаат предвид и хибридните возила.
Стелантис, сопственик на британската автомобилска марка
Vauxhall, минатиот месец ги обвини правилата за електрични возила за најавеното
затворање на неговата фабрика за комби во Лутон, со што се загрозени околу
1.100 работни места. Слично на тоа, Ford Motor ги намали работните места во
Обединетото Кралство поради побавниот од очекуваниот раст на продажбата на
електрични возила.
Министерството за транспорт соопшти дека не се откажува од
целта за забрана на продажба на возила на бензин и дизел до 2030 година. Сепак,
се разгледуваат дополнителни мерки за поддршка за индустријата, како и кои
хибридни автомобили ќе можат да се продаваат заедно со моделите со нулта
емисија помеѓу 2030 и 2035 година.