Уште во 2020 година, кинеската влада постави цел
електричните автомобили (ЕВ) да сочинуваат 50% од продажбата на нови автомобили
до 2035 година. Сепак, врз основа на сегашните проекции, Кина ќе ја достигне
оваа цел цела деценија порано.
<b>Продажбата расте
неверојатно</b>
Според прогнозите на инвестициските гиганти како UBS, HSBC,
Morningstar и Wood Mackenzie, продажбата на електрични автомобили во Кина ќе
достигне 12 милиони единици во 2025 година, што претставува раст од 20% во
споредба со 2023 година.
Во исто време, продажбата на возила со внатрешно согорување
(ICE) би можела да падне за 10%, паѓајќи под 11 милиони единици. Ако овие
проекции се остварат, електричните возила не само што ќе ги надминат SUS
автомобилите, туку и далеку ќе ги надминат официјалните цели.
Кога ќе се достигне пресвртната точка следната година,
продажбата на електрични автомобили се очекува да продолжи да расте,
надминувајќи 18 милиони возила до 2034 година. Од друга страна, продажбата на
моделот ICE ќе продолжи да се намалува и може да се намали на само 2,93 милиони
единици до 2034 година.
<b>Plug-in хибриди
(PHEV) и традиционални хибриди</b>
Во 2025 година се очекува и рекордна продажба на plug-in
хибридни возила (PHEV) со 4,39 милиони продадени единици, што би можело да се
зголеми на 6,05 милиони до 2033 година.
Традиционалните хибриди ќе држат стабилно помеѓу 730.000 и
1.000.000 единици во следната деценија.
<b>Растечка конкуренција
во секторот ЕВ</b>
Иако кинескиот ЕВ сектор е во подем, тој се соочува со
предизвици како што се забавување на растот, вишок модели, интензивна
конкуренција и војни со цени.
„Долгорочниот тренд е јасен - кинескиот ЕВ сектор е
незапирлив“, рече аналитичарот на HSBC, Јукиан Динг.
Сепак, пазарот станува сè понемилосрден, со голема
веројатност дека единствените ќе преживеат марките кои можат да понудат
висококвалитетни EV модели по најконкурентни цени.
<b>Влијание врз
странските производители</b>
Транзицијата на Кина кон електрични автомобили значи дека постоечките
фабрики кои произведуваат милиони SUS возила ќе имаат „многу мал дел од
колачот“ на домашниот пазар.
Уделот на странски автомобили на кинескиот пазар падна на
само 37% во 2024 година, во споредба со 64% во 2020 година.<span lang="EN-US" style="mso-ansi-language:EN-US"></span>
Ова ја покажува зголемената предност на кинеските купувачи
за домашни возила, што значително ги намалува приходите на германските,
јапонските и американските производители на најголемиот светски пазар за нови
автомобили.