Налепници, шлемови, елеци, ограничена брзина, забрана за
возење по тротоари - сето ова се мерки воведени со Законот за безбедност во
сообраќајот кои се однесуваат на електричните тротинети во Србија.
Најновите измени на Законот за безбедност во сообраќајот кои
се однесуваат на електричните скутери стапија на сила на 15 јуни 2024 година и
предвидуваат во сообраќај да можат да учествуваат само лесни електрични возила со
налепница за идентификација.
Претходните измени на овој закон наложуваат сите возачи на
електрични скутери да носат кацига и елек што рефлектира светлина, да не носат
слушалки во ушите додека возат, ниту да превезуваат други луѓе или работи, да
не се движат по јавни патишта каде што брзината на движење надминува 30
километри на час, а децата помлади од 14 години не смеат воопшто да ги возат.
Во меѓувреме полицијата пишува казни за непочитување на
законот.
Најмногу казни се изречени за неносење рефлективен елек -
489, додека 423 возачи се санкционирани бидејќи немале налепница за
идентификација.
„Нема промена, само сакаа да создадат илузија дека нешто се
прави“
Игор Велиќ, магистерски сообраќаен инженер и претседател на
здружението „Безбеден пат“, вели дека нема податоци, истражувања и анализи
колку овие мерки што беа воведени пред 9-10 месеци дадоа позитивни резултати и
постигнаа одреден позитивен напредок во системот за управување со безбедноста
во сообраќајот, тврдејќи дека нема движење.
„Всушност, безбедноста на возачите на електрични скутери не
им беше важна, туку сакаа да ги заплашат, да ги оддалечат од улица, во таа
смисла, да ги обесхрабрат. Затоа граѓаните не се јавија да добијат налепница,
бидејќи тоа нема да го направат кога ќе видат дека тоа се прави против нив и
против нивната безбедност“, вели тој.