<i>„Големиот брат“ ги следи вашите патувања, го снима вашиот стил на возење, знае кога и каде го паркирате автомобилот и колку долго останувате таму.</i>
Автомобилите стануваат големи паметни уреди на тркала. Имаат GPS, брз интернет и користат многу напреден софтвер. Сепак, ситуации се случуваат кога безбедноста не успева, често поради грешка на производителот.
Фолксваген „изгуби“ податоци од 800.000 електрични автомобили. Иако компанијата со седиште во Волфсбург тврди дека лозинките и сметките се безбедни, проблемот се однесува на приватноста на корисниците.
Замислете ситуација кога некој постојано ве набљудува. „Големиот брат“ ги следи вашите патувања, го снима вашиот стил на возење, знае кога и каде го паркирате автомобилот и колку долго останувате таму.
Не е тајна дека таквите податоци се чуваат во софтверот на повеќето нови возила, но проблемот настанува кога тие податоци ќе паднат во погрешни раце. Токму тоа се случи со 800.000 автомобили од групацијата Фолксваген.
Ова влијае не само на Volkswagen, туку и на другите брендови од групата. Станува збор за електрични автомобили, од чиј софтвер протекоа чувствителни информации.
<b>Како податоците дојдоа во погрешни раце?</b>
Безбедносниот пропуст во софтверскиот клауд платформа на Amazon им овозможи на хакерите да пристапат до информации за локацијата на возилото, нивото на полнење на батеријата и статусот на погонот (без разлика дали е вклучен или исклучен).
Според аналитичарите, во околу 466.000 случаи податоците може директно да се поврзат со конкретни луѓе врз основа на маршрутите, местата за паркирање и времето поминато зад воланот.
Меѓу погодените има политичари, бизнисмени, како и целата полициска флота во Хамбург, вклучително и „тајни“ (необележани) автомобили.
<b>Нарушувањето на безбедноста и реакцијата на групацијата VW</b>
Според извештаите на магазинот Spiegel, грешката потекнува директно од Cariad Group, одговорна за развој на софтвер во рамките на Volkswagen Group. Пропустот бил откриен во текот на летото, а информацијата прв ја открил свиркач кој контактирал со хакерската група Chaos Computer Club (CCC).
CCC му даде на Volkswagen 30 дена да го реши проблемот пред да бидат објавени информациите.
Истовремено, за пропустот бил известен и инспекторот GDPR за Долна Саксонија во Германија и МВР. Хакерите го пофалија одговорот на Фолксваген, истакнувајќи дека брзо и одговорно го решиле проблемот.
<b>Производителот тврди дека клучните податоци не се загрозени</b>
Фолксваген тврди дека хакерите немале пристап до лозинки, податоци за плаќање или детални информации за сопствениците на возила.
Сепак, фактот дека податоците за локацијата се компромитирани ги отвора вратите за потенцијалните криминалци.
<b>Зголемување на свеста за автомобилската сајбер безбедност</b>
Германските политичари погодени од овој проблем бараат драстично подобрување на сајбер безбедноста на автомобилите.
Треба да се напомене дека Volkswagen не е првата компанија со ваков проблем. Сличен инцидент се случи и во Тојота, каде што протекоа податоци за 2,15 милиони возила во Јапонија.
Во САД, од друга страна, некои компании, вклучително и Џенерал Моторс, продаваа податоци за возачите на осигурителни компании за да ги зголемат премиите за осигурување.
<a href="https://www.vesti.mk/category/najnovi">Извор</a>: automobili.ba
<a href="https://vecer.mk/">Фото:</a> VW