Фотографијата од авионот на Ер Србија кој полета моменти по
нападот на Бејрут го обиколи светот, а сега пилотите на тој авион ги открија
деталите од драматичниот лет.
85 возрасни патници и три бебиња беа вратени од Бејрут во
Белград со авионот на „Ер Србија“, во моментот на силно гранатирање на
либанската престолнина.
Капетанот на Ербас Немања Јањатовиќ и испитувачот на Ербас
Горан Нижиќ го пилотирале авионот, а за РТС изјавиле дека летот бил еден од
најтешките во нивните кариери. Посочуваат и дека патниците кога влегле во
авионот им рекле дека едвај чекаат да ги видат и да го слушнат српскиот јазик.
Во авионот на српската национална авиокомпанија биле српски
државјани и членови на нивните семејства, кои биле евакуирани од воената зона.
Капитенот на „Ербас“ Немања Јањатовиќ изјави дека враќањето
на патниците од Либан е најтешкиот момент во неговата кариера, бидејќи посетил
„тешки“ летови за време на коронавирусот и од Тел Авив.
Зборувајќи за слетувањето, Јањатовиќ рече дека „Ер Србија“
со години нема редовна линија за Бејрут.
„Тоа е стар лет, ние сме искусни на него и бевме запознаени
со аеродромот. Ние сме оператори на високо софистицирани машини, процедурите во
нашата работа се сложени и не можеме да се потпреме на тоа дали го знаеме
аеродромот или не“, посочува. надвор Јањатовиќ.
На прашањето како се чувствувал екипажот, Јањатовиќ вели
дека биле фокусирани пред се на безбедноста на авионот, екипажот и патниците.
„Реагиравме навремено врз основа на информациите што ги
добивавме во реално време“, вели капетанот на Ербас.
Горан Нижиќ за РТС изјави дека патниците не се исплашиле за
време на летот, бидејќи „Ер Србија“ има „семејна врска“. „Кога влегувавте во
авионот, да не знаевте дека е лет за репатријација, летот ќе изгледаше нормален
со опуштена атмосфера и зборови дека едвај чекаа да не видат и да го слушнат
српскиот јазик“, вели Нижиќ.
Според него, по слетувањето во Сурчина, прво ги виделе
колегите, а контактирале и со нивните семејства, кои веќе знаат дека авионот
безбедно се вратил.
„Фотографијата што го обиколи светот беше впечатлива, делува
и позитивна и страшна. Горди сме на фотографијата, друштвото и тој момент“,
вели Нижиќ.
Тој напоменува дека сеопфатна е подготовката на летот, кој
треба да се организира за краток временски период до најголемото кризно
подрачје.
„Во организацијата на летот се вклучени различни тимови од
Владата, Дирекцијата за цивилно воздухопловство и дипломатско-конзуларните
претставништва низ светот. “ објаснува Нижиќ.