<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Софтверот за
маркетинг на американската компанија за дигитален маркетинг, наводно користен
од Гугл, Мета и Амазон, незаконски собира и анализира снимени гласови од
паметните телефони, телевизори и други уреди на потрошувачите.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Cox Media Group,
голема американска компанија за дигитален маркетинг, неодамна беше во центарот
на вниманието поради својата контроверзна практика „Активно слушање“. Услугата,
за која Кокс тврди дека е имплементирана од Гугл, Мета и Амазон, користи
вештачка интелигенција за собирање и анализа на гласовните податоци од
паметните телефони, телевизори и други уреди на потрошувачите.</span>
<b><span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Можно
прекршување на законот</span></b>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Несомнено, можни
се прекршувања на законите за прислушување доколку разговорите се снимаат без
изречна согласност. Повеќето американски држави имаат некаква форма на закон за
прислушување што ја ограничува можноста за снимање на лице без нивно експлицитно
знаење. На пример, законот во Калифорнија бара согласност од двете страни да
снимаат разговори. На пример, дискусиите за потребата од нов автомобил или
незадоволството од услугата може да поттикнат прикажување на поврзани реклами.</span>
<b><span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Корисниците
наводно „се согласуваат“ </span></b>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Реакциите во
јавноста се секако негативни. Компанијата појасни дека не ги слуша директно
разговорите, туку се потпира на збирни, анонимизирани и шифрирани податоци од
трети страни за да сервира реклами. Овие податоци наводно се собираат според
условите за користење на различни апликации и уреди, со кои корисниците наводно
се согласуваат кога ги преземаат или ажурираат тие апликации. CMG се брани дека
согласноста обично се добива преку кориснички договори, иако јасноста и
транспарентноста на таквата согласност се сомнителни.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Услови за
користење (TOS) се правни договори помеѓу давателот на услугата и лицето кое
сака да ја користи таа услуга, но тие секогаш се недоволно јасни за правата на
корисникот. Покрај тоа, во многу случаи, корисниците не ги читаат кога ќе
почнат да ја користат апликацијата.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Контроверзноста
влијаеше и на односите на CMG со големите технолошки компании. Откако 404 Media
го контактираше Гугл за партнерството со CMG, ја отстрани својата програма за
партнери за рекламирање. Мета, матичната компанија на Фејсбук, исто така
соопшти дека ја прегледува поврзаноста со CMG за да обезбеди усогласеност со
условите за користење. Амазон, од друга страна, негираше каква било вмешаност
во програмата на CMG.</span>