Tesla е единствениот бренд за електрични автомобили во странска сопственост на каталогот за набавки објавен од владата на провинцијата Џиангсу во источна Кина. Други споменати брендови вклучуваат Volvo, во сопственост на кинеската Geely и државната SAIC.
Тоа значи дека владините агенции и јавните групи во покраината можат да ги набават како сервисни возила, што ја нагласува атмосферата на Кина со компанијата на Илон Маск.
Развојот стана вирален на кинеските социјални медиуми, при што некои корисници се прашуваат дали владата треба да размисли за странски автомобили.
Владата на Џиангсу се обиде да ја ублажи таквата загриженост велејќи дека моделот на Tesla е „домашен автомобил, а не увезен“, објави во четвртокот државниот National Business Daily, цитирајќи владин претставник.
Тесла, кој има огромна гигафабрика во Шангај, произведе околу 947.000 автомобили во Кина во 2023 година, од кои повеќето се користеа локално.
Владата на Џиангсу не одговори на телефонските повици на CNN. Во владиниот каталог за набавки, Tesla Model I произведен во Шангај беше наведен на 249.900 јуани (34.377 долари).
Кина стана се поважен пазар за Tesla, бидејќи на земјата отпаѓа повеќе од половина од вкупната светска продажба на електрични автомобили. Минатата година „Тесла“ оствари речиси четвртина од вкупните приходи од Кина.
Но, американскиот производител на автомобили се соочува и со зголемена конкуренција од кинеските ривали. БИД ја престигна Тесла во последниот квартал од 2023 година како најголем продавач на електрични возила на планетата. „Тесла“ си ја врати позицијата во првата половина од годинава, но е врат и врат.
Автомобилите на Tesla претходно беа забранети во некои владини и воени соединенија во Кина поради шпионирање и загриженост за безбедноста на податоците.
Тие ограничувања беа укинати во април, кога врвната асоцијација за автомобили објави дека автомобилите на Tesla ги исполниле барањата за безбедност на податоците на Кина. Соопштението дојде истиот ден кога Елон Маск го посети Пекинг и се сретна со премиерот Ли Џианг, кој ја пофали Тесла како „успешен модел“ за американско-кинеската соработка.
<b>Царината на ЕУ</b>
Но, на повеќето фронтови, тензиите меѓу Кина и Западот се зголемуваат.
Европската комисија во четвртокот потврди дека од петок ќе воведе дополнителни царини до 37,6 отсто за увоз на електрични возила произведени во Кина.
Тарифите, првпат објавени на почетокот на јуни, се сметаат за неопходен потег на ЕУ за да се запре поплавата од евтини кинески автомобили направени со „нефер“ владина поддршка.
„Тесла“, голем извозник на електрични возила произведени во Кина во Европа, побара специјална пресметка на тарифите, велат од Комисијата. Во моментов, компанијата се соочува со просечна дополнителна тарифа од 20,8% како дел од група компании кои соработуваат со истрагата на ЕУ.
Извор: <a href="https://edition.cnn.com/2024/07/05/business/tesla-enters-chinese-government-purchase-list-for-first-time-intl-hnk/index.html">CNN</a>