<span lang="MK" style="font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ansi-language:MK">Корпорацијата БИД може да ја надмине „Тесла“ во годишната
продажба на електрични возила оваа година, бидејќи побарувачката расте во Кина
и стагнира во САД и Европа, според „Блумберг“, кој во јануари предвиде дека
„Тесла“ ќе остане пред БИД до крајот на деценијата.</span>
<span lang="MK" style="font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ansi-language:MK">„Владеењето“ на БИД може да биде краткотрајно бидејќи
казнените тарифи на САД и на Европската унија ги ограничуваат можностите за
раст на кинескиот производител на автомобили во Азија и пазарите во развој,
според извештајот на Bloomberg Intelligence.</span>
<span lang="MK" style="font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ansi-language:MK">Застојот на побарувачката за електрични возила со батерии
значи дека моторите со внатрешно согорување, вклучително и хибридите, ќе го
продолжат „животот“ на постарите, потрадиционални производители како General
Motors, Volkswagen и Ford, напиша во извештајот аналитичарот Мајкл Дин.</span>
<span lang="MK" style="font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ansi-language:MK">„Тесла“ оваа недела има разочарувачки извештај за
заработката во четвртиот квартал. Производителот на автомобили е далеку од
темпото на 1,8 милиони автомобили што ги продаде минатата година и повторно
предупреди дека очекува „значително пониска“ стапка на раст до 2024 година.</span>
<span lang="MK" style="font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ansi-language:MK">Како уште еден знак дека возбудата околу електричните
возила опаѓа, на почетокот на неделата, Порше отстапи од својата цел дека
автомобилите на батерии ќе учествуваат со повеќе од 80 отсто од продажбата на
нови возила до 2030 година. </span>
<span lang="MK" style="font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ansi-language:MK">БИД накратко ја престигна Тесла во продажба на чисто
електрични возила во четвртиот квартал од минатата година, победувајќи го
американскиот ривал со 526.409 на 484.507. Го задржа својот моментум оваа
година, испорачајќи речиси милион електрични и хибридни автомобили во вториот
квартал, потпомогнати од агресивните попусти на домашниот пазар.</span>
<span lang="MK" style="font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ansi-language:MK">„Блумберг“ сепак оценува дека кинеската ценовна војна е
„неодржлива“.</span>
<span lang="MK" style="font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ansi-language:MK">Застојот на побарувачката за електрични возила ја награди
скептичната - и силно критикувана - Тојота за обложување на долговечноста на
моторите со внатрешно согорување и хибридите, со скок од 50 отсто од средината
на 2023 година, се вели во извештајот.</span>
<span lang="MK" style="font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ansi-language:MK">Долгорочно, се предвидува БИД да го задржи своето
продажно водство пред Тесла до 2027 година, пред американскиот производител на
автомобили да ја врати круната во 2028 година, додека третопласираниот Фолксваген полека ќе ја намалува разликата со своите ривали</span>
<span lang="MK" style="font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ansi-language:MK">„Тесла“ сè уште е најголемиот производител на автомобили
на глобално ниво по пазарна капитализација, со вредност од 786 милијарди долари
е трет со само 100 милијарди долари.</span>