Се повеќе авиони Ербас А320 и А321 што ги користат компаниите во Руската Федерација се приземјени поради проблеми со резервните делови. Оваа информација ја потврди рускиот портал и дневен весник Комерсант, кој наведува дека половина од сите авиони А320нео и А321нео кои се користат во Русија сега се „паркирани“.
Ова влијае на околу 34 авиони - околу половина од сите авиони на ова семејство авиони во Русија (вкупно 66 авиони). Според извештајот цитиран од Simple Flying, некои од нив се ставени во резерва за да се зачува издржливоста на моторот до летната сезона, но 15 до 20 од нив можеби никогаш повеќе нема да летаат. Авионите A320/A321neo сочинуваат околу 10% од флотата на странски комерцијални авиони во Русија.
Според текстот објавен на германскиот портал Aero.de, „кој и да се качи на авион во Русија му треба храброст“.
"Рускиот напад врз Украина доведе, преку санкциите воведени во 2022 година, до прекин на снабдувањето со резервни делови за флотите на Ербас. до руските авиокомпании и Боинг. Последиците се особено видливи со флотите A320neo и A321neo," заклучува овој портал.
Тековното повлекување на моторот GTF (тип на турбофан мотор) на Прат и Витни ги стресува флотите дури и за западните оператори на авиони А320нео, бидејќи резервните делови се достапни само по неколку месеци чекање. Ниту Pratt & Whitney ниту CFM не смеат да извезуваат резервни делови за моторите A320neo во Русија.
Според Комерсант, „широко распространето деактивирање“ на овие флоти се предвидува веќе во 2026 година. Овој проблем е најизразен кај S7 Airlines, кој приземји 31 од своите 39 авиони A320/A321neo. Интересно е тоа што овие авиони се стари меѓу три и седум години.
Комерсант ги наведува зборовите на министерот Роман Старовоит, кој рече дека „приземјувањето и повлекувањето на авионите нема да има значително негативно влијание врз воздушниот сообраќај“ и ја префрли вината за неможноста за сервисирање на моторите, велејќи дека „јасно е дека моторите на Ербас беа инсталирани пред да бидат целосно развиени, поради што почнаа да се откажуваат“, пренесува Simple Flying.
Според извештаите на медиумите, Русија неодамна набавила делови за западни авиони во вредност од неколку милијарди долари преку фиктивна компанија во Габон, со што ги заобиколила санкциите.
Руските државни власти издадоа и лиценца за производство на копии на западни резервни делови. Покрај тоа, авиокомпаниите наводно ги продолжиле интервалите за одржување на авионите.