Apple го одложи датумот на лансирање на своето долго озборувано електрично возило и ги намали неговите функции за самоуправување додека производителот на iPhone се бори со промената од гаџети на автомобили.
Калифорнискиот технолошки гигант ја одложи својата внатрешна цел да лансира автомобил од 2026 до 2028 година, според Блумберг. Возилото ќе има и помалку напредни способности за автономно возење отколку што се надевавме.
Ревизиите доаѓаат бидејќи Apple смета дека создавањето на автомобилите е поголем предизвик отколку што првично се надевале.
Внатрешно познат како Проект Титан, Apple работи на тајниот проект за електричен автомобил од 2014 година. Компанијата потрошила стотици милиони долари на развој, според извештаите, но допрва треба да излезе со прототип.
Нејзиниот внатрешен тим, исто така, помина низ повеќе реструктуирања и промени во раководството.
Ден Ајвс, технолошки аналитичар во Wedbush Securities, рече дека развојот на електричен автомобил било „напорнен“ за Apple.
Компанијата од 3 трилиони долари сега ги намали своите амбиции за самоуправувачките способности на автомобилот при лансирањето. Автомобилот ќе го има она што е познато како „ниво второ“ карактеристики за автономно возење - слично на технологијата Autopilot на Tesla.
Ова значи дека автомобилот може сам да изврши некои маневри, како што се сопирање, менување лента, паркирање или возење на автопат, но возачот останува гравен за контрола.
Apple се надеваше дека ќе лансира автомобил „ниво четири“, каде што автомобилот вози сам под повеќето услови, иако човечкот - возач сè уште може да ја преземе контролата над возилото.
Нивоата на автономно возење се поставени од страна на Здружението на автомобилски инженери и се широко користени како стандард во индустријата.
Компанијата сега размислува да понуди дополнителни автономни функции како идни надградби откако автомобилот ќе биде пуштен во продажба.
Тоа претставува значително намалување на амбициите на проектот во споредба со она што Apple се надеваше да го постигне на почетокот на проектот. Во една фаза, Apple бараше да развие автомобил без волан или педали.
Според Блумберг, управниот одбор на Apple минатата година го критикиувал извршниот директор Тим Кук за плановите за автомобили, заедно со шефот на проектот, Кевин Линч.
Се вели дека упатените ја гледаат промената на стратегијата како клучен момент, во кој управниот одбор на Apple најверојатно или ќе даде зелено светло за засилување на плановите за лансирање на автомобил, или целосно ќе го откаже проектот. Компанијата, наводно, имала средби со европските производители на автомобили за да разговараат за нејзините планови.
Иако нема направено сопствен автомобил, Apple ја тестира технологијата за автономно возење на улиците на Калифорнија со флота од теренци на Lexus. Минатата година имаше вкупно 67 возила регистрирани во Одделот за моторни возила во Калифорнија.
Со години нуди и софтвер за во автомобил. Apple моментално нуди CarPlay, систем за автомобили без раце што може да се поврзе со iPhone-и на возачите, кој е достапен на десетици модели, вклучително и возила од BMW и Ford.
Притисокот за развој на автомобили доаѓа додека Apple се обидува да најде нови начини за развој. Компанијата се бореше да дојде до постојано профитабилен и популарен производ на скалата на iPhone од неговото лансирање во 2007 година.
На почетокот на овој месец, Apple направи голем скок во развојот на технологијата за виртуелна реалност, лансирајќи ги своите слушалки Vision Pro.
Ајвс изјавие: „Во моментов вештачката интелигенција и новите хардверски уреди за широка потрошувачка се на врвот на листата на приоритети, а не Apple Car“.
Портпаролот на Apple не одговори на барањето за коментар.