<span style="mso-ansi-language:MK">Станува збор за возила
кои заземаат повеќе простор, повеќе ги оштетуваат коловозите, а доколку удрат
во пешак, најверојатно ќе предизвикаат посериозни повреди. </span>
<span style="mso-ansi-language:MK">Кардиф е последниот во
низата градови што ја разгледа оваа опција. Како дел од јавната консултација,
се бараат ставови дали жителите на главниот град на Велс со поголеми возила
треба да платат повеќе за паркирање, пишува Индекс.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">„Го разгледуваме
принципот дали е фер ако возите поголемо или позагадувачко возило, треба да
платите малку повеќе“, изјави претседателот на градскиот совет, Хју Томас, за
Би-Би-Си.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">„Тоа се возила кои
заземаат повеќе простор, повеќе ги оштетуваат патиштата, а доколку удрат во
пешак, веројатно ќе предизвикаат посериозни повреди“, додаде тој.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">Други градови,
вклучувајќи ги Бристол, Оксфорд и Харингеј во северен Лондон, исто така
размислуваат да наплатат повисоки стапки за паркирање за поголеми возила.</span>
<b><span style="mso-ansi-language:MK">Што велат граѓаните?</span></b>
<span style="mso-ansi-language:MK">Би-Би-Си го посети
Харингеј за да ги слушне ставовите на локалните жители на оваа тема.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">„Мислам дека тоа се еден
куп глупости“, вели Нев, додавајќи дека му е доста од мерките што локалните
власти ги воведуваат за намалување на сообраќајот и заштита на животната
средина.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">„Веќе плаќаме повеќе ако
имаме голем автомобил. Плаќате повеќе данок, плаќате повеќе за гориво. Тоа е
ваша работа“, рече тој.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">Од друга страна, Гери
Олив вели: „Ако можете да си дозволите голем автомобил, можете да си го
дозволите тоа. Јавниот превоз во Лондон е многу добар. Ако сакате да стигнете
од точката А до точката Б, земете автобус, воз или метро .</span>
<b><span style="mso-ansi-language:MK">Резултати од анкетата</span></b>
<span style="mso-ansi-language:MK">Според истражувањето на
YouGov минатата година, 39% од возрасните Британци мислат дека паркирањето за
поголеми и потешки возила треба да биде поскапо, додека 53% сметаат дека цените
треба да бидат исти за сите.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">Во Лондон се целосно
поделени по ова прашање - 45% од испитаниците поддржуваат повеќе давачки за
поголеми автомобили, додека 44% се против.</span>
<b><span style="mso-ansi-language:MK">Кои автомобили се
сметаат за поголеми?</span></b>
<span style="mso-ansi-language:MK">Во Харингеј, каде цените
на дозволите за паркирање веќе варираат во зависност од емисиите на
автомобилот, се предлага да се додадат 5% за возилата долги помеѓу 4 и 4,49
метри и 10% за возилата подолги од 4,5 метри.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">На пример, Kia Picanto би
се сметал за мал автомобил, Volkswagen Golf или BMW Серија 1 за среден
автомобил, а Land Rover Discovery за голем автомобил.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">Во Брисел, системот за
наплата за паркирање зависи од должината на возилото. Дозвола за престој чини
25 евра годишно, но за возила подолги од 4,9 метри се додава такса од 120 евра
годишно.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">Во Франција, некои
градови ја користат тежината на автомобилот како критериум. На почетокот на
оваа година, парижаните гласаа за тројно зголемување на цените за паркирање на
автомобили со тежина од повеќе од 1,6 тони до 18 евра на час во центарот на
градот, но тоа не важи за жителите.</span>
<b><span style="mso-ansi-language:MK">Контроверзи и
аргументи</span></b>
<span style="mso-ansi-language:MK">„Поголемите автомобили не
трошат само повеќе гориво, тие зафаќаат повеќе простор и се поопасни. Дури и
големите електрични автомобили се проблем бидејќи зафаќаат повеќе простор и
можат да бидат поопасни од помалите“, вели Оливер Лорд од Чисти градови.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">Од друга страна, Ерин
Бејкер од AutoTrader се противи на мерката.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">„Не се само богатите луѓе
кои имаат големи автомобили. Работниците и семејствата надвор од градот често
имаат само едно, поголемо возило, бидејќи буџетот тоа го дозволува“, рече таа.</span>
<span style="mso-ansi-language:MK">„Не ги казнувајте
потрошувачите затоа што автомобилската индустрија произведува поголеми
автомобили“.</span><span lang="EN-GB" style="mso-ansi-language:EN-GB"></span>