<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Zhejiang Geely
Holding Group продаде 730.000 возила во периодот јануари-март, со што стана
првиот кинески производител кој се проби во топ 10-те најпродавани автомобилски
компании во светот во овој квартал.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Групацијата
Geely, која беше рангирана на 12-тото место во првиот квартал од 2023 година,
сега ги надмина германските Mercedes-Benz и BMW на 10-то место со раст на
обемот на продажба од 27% на годишно ниво.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Другите кинески
производители на автомобили BYD, Changan Automobile, Chery Automobile и SAIC
Motor се рангирани во првите 20. Глобалното рангирање на продажбата е составено
врз основа на податоците од производителите на автомобили и истражувачката
компанија MarkLines, пренесува Investor.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Со оглед на тоа
што продолжениот лунарен новогодишен празник паѓа во предметниот квартал,
кинеските производители на автомобили имаат помалку денови за продажба и имаат
тенденција да заостануваат зад своите глобални ривали во тој период.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Но, во првиот
квартал од 2024 година, пет кинески играчи во првите 20 забележаа зголемување
на продажбата за повеќе од 20%. Вкупниот раст на продажбата за 20-те најголеми
производители на автомобили во светот беше само 2%.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Главниот бренд за
електрични возила на Geely Auto, Zeekr, кој котира на берзата во Хонг Конг,
имаше добри резултати, со повеќе од двојно зголемена продажба на нови
електрични возила.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Volvo Car, исто
така под капата на групацијата Geely, ја зголеми продажбата за 12%.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Цените на ЕВ се
поблиску до цените на бензините</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">BYD продаде
620.000 возила во првиот квартал, што е зголемување од 13%.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Извозот поттикна
раст на продажбата. Продажбата на Geely Group во странство се зголеми за 43%.
ByD го зголеми извозот во Европа и Југоисточна Азија, со вкупна продажба во
странство за 150% до 98.000 возила.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">ЕВ и
електрифицираните возила, како што се plug-in хибридите, учествуваа со повеќе
од 32% од продажбата од јануари до март во Кина. Но, конкуренцијата е жестока,
а BYD започна синџир на намалувања на цените што го следеа и другите.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Како резултат на
тоа, цените на електричните возила се приближуваат до нивото на
конвенционалните возила на бензин.</span>
<b><span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Голем јаз меѓу понудата и побарувачката</span></b>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Кинескиот пазар
на електрични возила покажува знаци на прекумерна понуда. ЕВ и поврзаниот
производствен капацитет ќе достигнат 36 милиони возила во 2025 година, според
локалните медиуми, повикувајќи се на плановите на производителите на автомобили
и локалните власти.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Сепак, околу 17
милиони возила се очекува да бидат продадени во Кина следната година, што
укажува на зголемен јаз меѓу понудата и побарувачката.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Кинеските
производители на автомобили се повеќе гледаат на прекуокеанските пазари.
Извозот на нови електрифицирани возила (ЕВ и хибриди) е зголемен за 78% до 1,2
милиони возила во 2023 година, според една индустриска трговска групација.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Според друга проценка,
извозот ќе се зголеми на 3,5 милиони возила во 2025 година.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Бидејќи Кина
извезува вишок залихи по ниски цени, САД и европските земји изразија
загриженост за нелојалната конкуренција во автомобилската индустрија и
потенцијалните загуби на работни места.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Затоа, САД
најавија планови за четирикратно зголемување на царините за кинеските
електрични возила на 100%.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Кинеските
производители на автомобили го зголемуваат извозот во Русија, како и во
Централна и Јужна Америка.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Русија беше најголемата
дестинација за извоз на возила во првиот квартал, по што следи Мексико, според
Кинеското здружение на производители на автомобили.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Земјите од
Блискиот Исток, како што се Обединетите Арапски Емирати, исто така стануваат сè
поважни извозни пазари.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Инаку, Toyota
Motor во првиот квартал се најде на врвот на глобалната продажна листа со 2,52
милиони возила, што е пад од 5%, додека Volkswagen Group го зазеде второто
место со 2,1 милиони возила, 3% повеќе од пред една година.</span>
<span lang="MK" style="mso-ansi-language:MK">Третопласираната
Hyundai Motor Group, која го вклучува брендот Kia, забележа пад на продажбата
од 2% до 1,76 милиони возила.</span>