Половните автомобили често се вклучени во помали или поголеми сообраќајни несреќи, но сериозно оштетеното возило може да биде опасно за возење. Дури и ако оштетениот автомобил се поправи, дефектите може да се појават само по одредено време.
Бидејќи таквите возила се помалку пожелни на пазарот на половни автомобили, нечесните продавачи често се обидуваат да го сокријат фактот на несреќата.
<a href="https://www.b92.net/automobili/polovnjak/63438/kako-utvrditi-da-li-je-polovnjak-koji-kupujete-bio-tesko-ostecen/vest">Според</a> статистиката на компанијата за податоци за автомобили carVertical, оваа година 38,12% од сите возила проверени на платформата во Србија имале некаква штета.
Бидејќи не секој вид на штета влијае на однесувањето и безбедноста на автомобилот, експертите од компанијата спроведоа студија за да ја утврдат веројатноста за купување на тешко оштетено возило.
<b>Поправка на тешко оштетен автомобил обично не вреди</b>
Студијата на carVertical открива дека 1% од сите оштетени автомобили проверени во Србија биле вклучени во сериозна сообраќајна несреќа помеѓу 2020 и 2024 година.
Сообраќајната несреќа се класифицира како тешка ако штетата е повеќе од половина од вредноста на возилото. Ако половина од вредноста на автомобил од економска класа достигне 10.000 евра, штетата на сериозно оштетениот луксузен автомобил може да се измери во десетици илјади евра.
Од сите автомобили со евиденција за штети на carVertical во Србија, 91,4% од нив имале штета од 20% од вредноста на автомобилот или помалку.
Иако ризикот од купување на претходно оштетен автомобил е мал, купувањето на такво возило може да доведе до големи проблеми. Штом се појават дефекти, едноставно не вреди да се поправи таков автомобил.
"Откако ќе го оштетат автомобилот, возачите често ја земаат исплатата на осигурувањето, го поправаат евтино и го продаваат. За жал, таков автомобил може да донесе значителни финансиски загуби на новиот сопственик. Исто така, важно е да се нагласи дека возењето со таков автомобил може да биде опасно. “ вели Матас Бузелис, експерт за автомобили од carVertical.
<b>Како да препознаете тешко оштетен автомобил</b>
Дури и ако автомобилот е сериозно оштетен во сообраќајна несреќа, тоа не мора да значи дека треба да се испрати во отпад. Сè уште може да се вози возило кое е правилно поправено во овластен сервисен центар.
Сепак, секој случај треба да се оценува поединечно за да се утврди дали вреди да се поправи оштетеното возило.
Нерамномерната истрошеност на гумите е еден од најзабележливите знаци на претходно оштетување.
За време на тест возењето, треба да проверите и дали автомобилот го задржува правецот и не повлекува на едната страна. Додека возите, треба да ја исклучите музиката и да обрнете внимание на сите невообичаени звуци од моторот и суспензијата.
За да утврдат дали автомобилот бил оштетен во минатото, на возачите им се препорачува да ја проверат неговата историја користејќи carVertical, соопшти компанијата.
Оваа информација ќе открие што е оштетено како и степенот на штетата.
Извештајот за историјата на возилото може да послужи и како вредна алатка за преговори, бидејќи им овозможува на купувачите да му ја покажат на продавачот историјата на оштетување на возилото и да постигнат подобра цена.
Понекогаш се случува автомобилот да доживее сообраќајна незгода пред многу години и оттогаш неколку пати да се сменил рацете, па некои продавачи не ја знаат целосната историја на возилото.
„Извештајот за историјата на возилото дава детални информации за оштетените делови на возилото и проценетите трошоци за поправка. Тие информации може да се споделат со сервисниот центар за да може механичарите внимателно да прегледаат како тие делови се поправени“, објаснува Бузелис.
<b>Увозните половни автомобили се најризични</b>
Половните автомобили увезени во Србија од странство носат дополнителни ризици. Тие често се увезуваат во земјава по тешки сообраќајни несреќи, па евтино се поправаат и продаваат како да немаат никакви дефекти.
Германија е најголемиот пазар за извоз на автомобили во Европа, а возилата се извезуваат низ целиот Стар континент.
Според carVertical, 5,2% од оштетените автомобили во Германија имале штета што надминува 50% од нивната вредност, што покажува дека 1 од 20 автомобили може да предизвика проблеми за новите сопственици.
Во Шведска процентот на такви возила бил 2,5%, во Италија 4,8%, а во Шпанија 2,5%.
Во Германија 71,7% од автомобилите со евиденција за штети претрпеле штета во износ од 20% или помалку од вредноста, во Шведска - 83,5%, во Италија - 79,5%, а во Шпанија - 85,6%.
Иако повеќето се автомобили со помали оштетувања од минатото, вистинските бројки може да варираат поради нечесните продавачи кои го криеле фактот за несреќата.