Пилотот, го исклучил доводот на гориво пред несреќата во која загинаа 260 луѓе- сакал да даде отказ

17.07.2025
vesnik-fb-blue
vesnik-twitter-blue
Пилотот, го исклучил доводот на гориво пред несреќата во која загинаа 260 луѓе- сакал да даде отказ

Се истражува и можноста пилотот да страдал од депресија и други проблеми со менталното здравје.

Првиот офицер што го летал „Боинг 787-9“ прашал зошто капетанот ги префрлил прекинувачите во позиција „исклучено“, според проценката на американската влада за податоците од црната кутија.

Првиот офицер изразил изненадување и паника, додека капетанот останал смирен, според „Телеграф“.

Сите освен еден од 242 патници и членови на екипажот на „Боинг 787 Дримлајнер“ загинаа кога авионот се урна во студентски дом за медицина во густо населен дел од градот минатиот месец, помалку од една минута по полетувањето од аеродромот во Ахмедабад.

Прелиминарниот извештај на Одделот за истрага на воздушни несреќи (AAIB) откри дека прекинувачите што го контролираат снабдувањето со гориво на два од моторите на авионот биле исклучени, предизвикувајќи катастрофално губење на потисокот кратко по полетувањето.

Во извештајот се вели дека еден пилот можел да се чуе како го прашува другиот „зошто го исклучивте снабдувањето со гориво“, додека другиот одговорил дека не го сторил тоа.

Не беше веднаш јасно кој кого прашал, но американски извори кои ги прегледале снимките од пилотската кабина изјавија за Волстрит џурнал дека капетанот бил тој што бил прашан зошто го исклучил горивото.

Прекинувачите биле поместени еден по друг, со разлика од една секунда, се вели во извештајот. Околу десет секунди подоцна, прекинувачите биле повторно вклучени. Во извештајот не се наведува дали прекинувачите биле исклучени случајно или намерно.

Капетанот Смит Сабахарвал и првиот офицер Клајв Кандер имале повеќе од 9.000 часа летање заедно.

Во неделата, Телеграф откри дека истражителите на Ер Индија ги испитуваат медицинските картони на капетанот Сабахарвал по тврдењата дека страдал од депресија и проблеми со менталното здравје.

Капетанот Сабахарвал, 56, размислувал да ја напушти авиокомпанијата за да се грижи за својот постар татко откако неговата мајка починала во 2022 година.

Неколку моменти пред несреќата, Сабахарвал испратил повик за опасност, но авионот го изгубил контактот откако стигнал само 400 метри над пистата. Потоа авионот падна на земја и експлодираше при ударот.

Кембел Вилсон, извршен директор на Ер Индија, во интерно писмо до персоналот изјави дека извештајот „започнал нова рунда шпекулации во медиумите“.

Тој нагласи дека извештајот не ја идентификувал причината за несреќата, ниту дал препораки и ја повика јавноста да не брза со заклучоци бидејќи истрагата е сè уште во тек.

Индиските медиуми објавија дека истражителите, исто така, истражуваат можни електрични и дигитални грешки што можеле да предизвикаат „ненамерни“ промени во системите на авионот.

„Истрагата ќе ја утврди можноста за „неволна“ промена на прекинувачот за исклучување на горивото во положба исклучено неколку секунди по полетувањето“, изјави службено лице запознаено со истрагата.

Само неколку часа пред полетувањето, пилотот на истиот авион на лет од Делхи до Ахмедабад забележал во својот технички дневник дефект во стабилизаторот на носот.

Трансдуцерот за стабилизација е сензор што го контролира движењето нагоре и надолу на носот на авионот и ги пренесува податоците до системите за контрола на летот. Службеното лице рече дека дефектот е проверен и дека инженер го поправил.

„Оваа грешка е критична бидејќи може да предизвика неточни реакции во системот за контрола на летот, вклучително и сигнал за неволно намалување на горивото“, рече службеникот.

Пред оваа несреќа, авионот имал најмалку два слични инциденти во последните неколку недели.

Капетанот Смит Сабхарвал, кој имал 15.638 часа вкупно искуство во летање, и првиот офицер Клајв Кандер загинаа во несреќата. Двајцата мажи беа меѓу 241 лице во авионот што се урна, заедно со уште 19 други на земја. Само еден патник ја преживеа несреќата.

© vreme.mk, правата за текстот се на редакцијата