Патниците со вишок килограми да купуваат по два билета- авиокомпанија ја менува политиката

27.08.2025
vesnik-fb-blue
vesnik-twitter-blue
Патниците со вишок килограми да купуваат по два билета- авиокомпанија ја менува политиката

Според новите правила, патниците кои не можат да се сместат во рамката на седиштето помеѓу потпирачите за раце ќе мора однапред да купат дополнително седиште. Досега, тие имаа две опции - да платат за дополнително седиште однапред со враќање на парите или да побараат друго седиште на аеродромот без да платат дополнително. Сепак, новиот систем ја намалува флексибилноста, бидејќи враќањето на парите повеќе не е гарантирано.

Компанијата наведува дека враќањето на парите ќе биде одобрено само ако летот не е полн во времето на поаѓање, под услов двата билети да се купени во истата класа и патникот да побара враќање на парите во рок од 90 дена од летот. Во спротивно, дополнителното седиште ќе остане на трошок на патникот.

Доколку патникот не купи дополнително седиште однапред, ќе биде должен да го стори тоа на аеродромот. Доколку летот е распродаден во меѓувреме, ќе биде префрлен на следниот достапен лет, објави ABC News.

Крај на уникатниот пристап по кој беше познат „Саутвест“

Новото правило менува дел од традицијата што го направи „Саутвест“ познат - бесплатниот избор на седиште и бесплатниот додаток за багаж беа трговски марки на авиокомпанијата со години.

Сепак, бесплатниот додаток за багаж беше укинат уште во мај, а сега и флексибилноста за патниците со прекумерна тежина е минато.

Компанијата, исто така, објави дополнителни опции за доплата, како што се седишта со повеќе простор за нозе, како и воведување ноќни летови. Сите овие промени се насочени кон зголемување на приходите и профитот, бидејќи „Саутвест“ неодамна беше под притисок од инвеститорите да ја зголеми својата конкурентност на пазарот.

Реакции и критики на патниците

Промената предизвика бура од реакции. Џејсон Вон, туристички агент со седиште во Орландо и автор на „Fat Travel Tested“, веб-страница посветена на совети за патници со прекумерна тежина, верува дека новите правила ќе го влошат искуството на сите патници.

„Мислам дека искуството со летање сега ќе биде полошо за сите. Оваа политика беше начин да се обезбеди удобност, и за патниците со прекумерна тежина и за нивните придружници“, рече тој.

Тој рече дека Southwest сè повеќе се оддалечува од идентитетот што го разликува од конкурентите. „Тие веќе немаат поим кој е нивниот клиент. Го изгубиле својот идентитет“, додаде тој, споредувајќи ја промената со контроверзната промена во логото на ресторанот Cracker Barrel што ги разочара некои лојални клиенти.

Политики на другите американски авиокомпании

За разлика од Southwest, другите големи американски авиокомпании со години имаат различни политики кон патниците со прекумерна тежина.

Делта ерлајнс бара од патниците да заземат целосно седиште, вклучувајќи ги и потпирачите за раце. Доколку им треба дополнително седиште, мора да го купат однапред, а враќањето на парите зависи од зафатеноста на летот.

Јунајтед ерлајнс нуди можност за обезбедување дополнително седиште без дополнителни трошоци доколку има слободни места во авионот, но доколку летот е полн, патниците мора да купат друг билет или да ја променат резервацијата.

Американ ерлајнс има слична политика - ако патникот не може да го склопи потпирачот за раце и да го врзе безбедносниот појас со дополнителниот, мора да купи друго седиште.

„Саутвест“ досега беше најфлексибилна меѓу американските авиокомпании, бидејќи дополнително седиште можеше да се добие бесплатно на аеродромот, што ја направи привлечна за патниците со специфични потреби. Новата политика, сепак, ја става на исто ниво со конкурентите, па дури и со малку построги правила, бидејќи задолжителното купување седиште однапред значи повисоки трошоци и намалена флексибилност, објави ABC News.

Поширок контекст и последици

Експертите забележуваат дека авиоиндустријата сè повеќе се соочува со предизвици кога станува збор за патници со прекумерна тежина. Ваквите политики не се само прашање на удобност, туку и на безбедност - седиштата и безбедносните појаси се дизајнирани да ги заштитат сите патници во итни ситуации.

Сепак, начинот на кој компаниите ги воведуваат овие правила има директно влијание врз перцепцијата на брендот. „Саутвест“, која долго време се сметаше за „најпријателска“ американска авиокомпанија, сега ризикува да изгуби дел од своите лојални клиенти токму поради поригидните правила.

© vreme.mk, правата за текстот се на редакцијата