ИАТА бара да се подигне старосната граница за пилоти на 67 години

28.08.2025
vesnik-fb-blue
vesnik-twitter-blue
ИАТА бара да се подигне старосната граница за пилоти на 67 години

Според предлогот, ќе има задолжителен услов еден пилот под 65 години да биде во пилотската кабина.

Аргументи за зголемување на границата

Во работен документ, IATA наведува дека старосната граница треба да ги одразува реалните медицински и технолошки околности. Наместо нови студии, предлогот бара воведување стандардизиран систем за собирање податоци за здравјето на пилотите, причините за одземање или губење на дозволите, како и податоци за сите безбедносни настани во лет.

IATA тврди дека „произволните ограничувања се сè повеќе оправдани“ во време кога животниот век се зголемува, медицинската дијагностика напредува, а безбедносната технологија во воздухопловството станува сè посигурна. Слични иницијативи веќе постојат во некои земји, како што се Австралија, Бразил и Нов Зеланд, каде што на пилотите им е дозволено да летаат по 65-годишна возраст, а во некои случаи дури и без фиксна граница.

Покрај медицинскиот аспект, застапниците посочуваат и практични причини - зголемувањето на ограничувањето би можело да го ублажи проблемот со недостигот на пилоти, особено во Соединетите Американски Држави, каде што овој аргумент често се користи во јавната дебата.

Критики од синдикатите на пилотите

Најголемиот отпор доаѓа од синдикатите, првенствено од Американското здружение на пилоти (ALPA), кои тврдат дека нема глобален недостиг на пилоти, туку дека се во прашање локални проблеми и услови за работа. Тие предупредуваат дека различните национални прописи би можеле да создадат сериозни компликации за авиокомпаниите што вршат меѓународни летови. Доколку ICAO не усвои еден стандард, а поединечните земји самостојно го зголемат ограничувањето, компаниите ќе мора да се справат со шума од контрадикторни правила.

Историски контекст

Последната промена на стандардот на ICAO се случи во 2006 година, кога ограничувањето беше поместено од 60 на 65 години. Одлуката беше заснована на епидемиолошки податоци кои покажаа дека луѓето во просек остануваат здрави и способни за работа подолго.

Новиот предлог на IATA оди чекор понатаму и го поставува прашањето дали самата старосна граница е воопшто неопходна, ако пилотот ги исполнува сите медицински и оперативни стандарди.

© vreme.mk, правата за текстот се на редакцијата