<i>Новиот нацрт-закон на Конгресот ќе бара од САД да спроведат безбедносни инспекции за поврзаните возила од кинеските производители на автомобили. Потоа, тука се „другите земји од интерес“. Предлог-законот беше претставен од Елиса Слоткин, поранешна аналитичарка на ЦИА и функционер на Пентагон.</i>
<b>Национален акт за инспекција за безбедност на возила</b>
Ако помине во Конгресот (што е тешко овие денови), Законот за ревизија на националната безбедност на поврзани возила ќе воспостави формален процес на преглед за поврзани возила од кинески компании. Исто така, ќе му овозможи на Министерството за трговија да ги ограничи или забрани овие возила пред да стигнат до американските потрошувачи.
„Денешните возила се пософистицирани од кога било, тие носат камери, радари и други софистицирани сензори. Потоа, тие имаат можност да ги обработуваат, пренесуваат и складираат податоците што ги собираат од Соединетите држави“, рече Слоткин.
„Доколку е дозволено на нашите пазари, тие на кинеската влада и нудат ризница со вредни информации за САД. Под тоа мислиме на потенцијалот за собирање информации за нашите воени бази, критичната инфраструктура како што се електричната мрежа и транспортните системи. Потоа дури и лоцирање на одредени американски лидери по желба“.
Слоткин истакна дека кинеските електрични автомобили, кои често се продаваат по значително пониски цени од нивните американски и европски конкуренти, можат брзо да заземат значителен дел од американскиот пазар.
Таа изјави дека кинеските возила, првпат продадени во Европа во 2019 година, сега сочинуваат речиси една четвртина од пазарот. Претставникот, исто така, неодамна изврши притисок врз армискиот секретар Кристин Вормут и секретарот за одбрана Лојд Остин за безбедносните празнини.
Алтернативно, законодавците би можеле да донесат сеопфатен закон за приватност на податоците наместо да ги решаваат овие прашања поединечно.
Воведувањето на законот следи по четирикратното зголемување на административните увозни тарифи на кинеските електрични автомобили.
Новите даноци за електрични возила што ги воведе Белата куќа се зголемија од 25 на 100 отсто, откако извозот на електрични возила во Кина се зголеми за 70 отсто меѓу 2022 и 2023 година.
Исто така, во февруари Белата куќа му нареди на Одделот за трговија да ги истражи ризиците од поврзаните возила од Кина и други непријателски земји.
Сепак, таа акција беше спроведена со извршна наредба и може да биде поништена од идните администрации. Овој предлог-закон ќе ги затвори тие дупки доколку помине во Конгресот.