Пред да одите кај автомеханичар, проверете ја книгата за одржување на вашиот автомобил за да видите што треба да се смени, во зависност од километражата на автомобилот. Запознајте го вашиот автомобил!
Побарајте сервисерот да ве контактира за да ги одобри повисоките трошоци, доколку е потребно. Не менувајте често даватели на услуги, <a href="https://www.b92.net/automobili/garaza/63460/ovo-su-najcesce-prevare-u-auto-servisima/vest">пишува</a> Вечерњи лист.
Митот дека (многу) мајстори само чекаат прилика да измамат некого, да наплатат нешто што не го направил или да заменат дел што не требало да се замени, е митот што живее меѓу возачите со години, дури и децении.
<b>Но, каква е вистинската ситуација?</b>
Знаеме дека речиси и да нема возач кој барем еднаш не излегол од сервисен центар - без разлика дали е овластен или неовластен - да се сомнева дали преплатил за сработеното или дали делот што штотуку му бил инсталиран во автомобилот бил оригинален резервен дел или користен.
Меѓутоа, едно е да се сомневаш, а сосема друго е да се обвинуваш. Не може да се генерализира со тврдење дека мајсторите ги мамат возачите.
Има многу од нив кои самите ќе предложат поповолна опција, односно ќе му кажат на сопственикот на возилото дека во тој момент не му треба ништо направено на неговиот автомобил.
Има секако и од тие другите... Има ли начин возачот да ја разоткрие измамата или уште подобро да спречи да биде изневерен кога го остава автомобилот на сервис?
Од разговорите со возачите кои не се навистина убедени во чесноста на нивниот автомеханичар, дознаваме дека вообичаените методи на измама можат да се поделат во две групи:
- наплата за резервен дел кој не е заменет (или е заменет, но е со понизок квалитет од оној за кој се наплатува)
- менување на она што не треба ни да се менува, за да заработите повеќе (поскапи) работни часови и разлика во цената на индивидуален резервен дел.
Возачите најчесто се убедени дека мајсторот не им го заменил филтерот или дека им ставил полошо масло во автомобилот од она што им е наплатено.
Кои се најчестите начини на измама на возачите во автосервисите? Одговорот на ова прашање го даваат експертите на компанијата Mobile Ekspert, која меѓу другото е специјализирана за случаи на разоткривање на разни измами - и оние во кои возачите се жртви, и оние кои ги извршуваат возачите, на пример на на штета на осигурителните компании.
„Тешко е да се каже кои се најчестите начини на измама во сервисните центри, но според нашето искуство од прегледот на возилата на клиентите кои се сомневаат дека се измамени, најчести случаи се поставување на поевтин дел, особено во авто-фабриките, како и непромена на филтерот (за масло, филтер за полен и филтер за воздух).“
„Дали е ставено поевтино масло во возилото, тешко е да се знае без детална анализа, но може да се покаже дека е ставено несоодветно масло во возилото, чија спецификација не одговара на пропишаната од производителот. е причина што маслото за, на пример, возило со DP поскап филтер Информирајте се, најважно е да ја почитувате спецификацијата за масло за вашиот мотор“, советува компанијата Mobile Ekspert.
Голема сметка за поправка обично е придружена со долг список на заменети делови. Како може сопственикот на возилото да знае дека мајсторот ги сменил само оние делови што требало да ги смени, дека сам не додал ништо?
„Како лаик, можеш малку да знаеш. Повторно врз основа на искуството, ретко е мајстор да промени нешто дополнително без да ти каже. Затоа што секој дел чини пари“.
„Има и грди ситуации во кои сопствениците на возила се неразумни. На пример, ако механичарот види дека треба да ги смени свеќичките и го направи тоа за, на пример, 60 евра, навистина нема смисла да се крева врева за тоа."
„Често клиентите се неразумни во сервисните центри. Автомобилот има 30.000 делови. Никој не е толку добар дијагностичар за да открие дефект од почеток ако се работи за дефект кој според симптомите може да укаже на неисправност на два или дури повеќе делови“, објасни компанијата Mobile Ekspert.
Затоа, ако сметката ви изгледа превисока, не правете врева веднаш. Реално, размислете дали редовно сте го сервисирале автомобилот и дали сè уште е можно да се акумулирало толку многу што треба да се замени.
„Размислете за големината на делот од сметката што ви се чини сомнителен. Дали е толку голема сума што би вредело механичарот да ја стави својата репутација на линија? Пред неотповикливо да ја нарушите врската со автомеханичарот , побарајте докази што би можеле да ги потврдат или демантираат вашите сомнежи“.
„Новиот дел е сјаен. Ако погледнете внимателно, дури и како лаик, можете да го видите. Меѓутоа, ако некој не го сменил филтерот за масло и само го избришал со партал, ќе ви биде потешко да го препознаете Па, сега... никој не се занимава со дел што чини пет евра, во случајов филтерот за масло“.
„Но, ако не ги смени филтерот за воздух и кабината и наплати, веќе се насобрале 30-40 евра. Искрено, се сомневаме дека често е така. Никој не сака да го ризикува угледот на својата работилница за 40 евра. Освен ако момците не работат „во шупа“ во темница и без сметка“, велат од компанијата Mobile Ekspert.
„Ако некој ти се зафркава со сопирачките и ти удриш, кого ќе обвиниш без доказ или сметки? Затоа одењето на правни работилници мора да биде закон за секој возач!
Меѓутоа, како што не треба да доаѓате во нечија „шупа“ како овца на стрижење, така не треба да одите неподготвени во правна служба, овластена и неовластена.
Подгответе се за сервис. Дојдете со конкретна листа на она што ќе забележите дека е скршено или зрело за замена.
Се разбира, треба да бидете подготвени за некој неочекуван неуспех, бидејќи господарот го гледа и знае она што вие како лаик не можете да го знаете.
Исто така, навистина нема потреба да го возите вашиот автомобил до сервисен центар со празен резервоар за течност за миење на шофершајбната.
Обично сервисерот повторно ќе ја наполни течноста и сигурно ќе биде поскапо од она што вообичаено го користите.
Затоа, пред да отидете во сервисен центар, наполнете ги самите течности што ви се потребни. Проверете ги нивоата на сите течности.
Дознајте што треба да се промени според книшката за одржување на вашиот автомобил, во зависност од километражата на автомобилот.
„Ако, на пример, нема доволно масло во серво воланот, нормално е механичарот да го наполни и наполни. Грижете се за вашиот автомобил, сами погрижете се за течностите.
„Детално разгледајте го списокот со се што треба да се направи со сервисниот советник/менаџер, за тој да види дека сте сериозен сопственик и дека подоцна ќе проверите сè. Обично жртви на измами се луѓе кои го напуштаат клуч со фразата „направи се што треба да се направи“ и чии автомобили покажуваат дека никој не ја кренал хаубата со месеци Дури и да е во кабината како во штала...“, објаснуваат од компанијата Mobile Expert.
Иако мајсторите кои ги мамат клиентите се во малцинство, факт е дека тие постојат. По сервисот, што да прави возачот кој мисли дека е измамен?
„Најдете стручна помош, но мора да бидете подготвени да платите за тоа. Овде не е доволен „пријател со разбирање“, туку некој што може да издаде и да потврди документ со утврдени неправилности. Со други зборови, добар форензичар“.
„Во повеќето случаи, доволно е возачот да го посети сервисниот центар заедно со него и работите ќе се решат веќе на првиот состанок. Никој не сака сурово соочување со фактите на суд“, објаснува Mobile Expert.