Како што објави „Велт“, Министерството за внатрешни работи во Берлин во моментов ги информира амбасадорите на соседните земји за оваа одлука.
Претходно беше објавено дека новиот германски канцелар Фридрих Мерц воведува „национална тревога“ поради имигрантите, што претставува голема промена во политиката на Германија кон барателите на азил.
Во моментов не е јасно кога ќе стапат на сила вонредните мерки, објави „Велт“.
Член 72 од Договорот за функционирање на Европската Унија (ДФЕУ) го разјаснува принципот дека активностите на Унијата во областа на слободата, безбедноста и правдата не влијаат врз одговорностите на земјите-членки во однос на одржувањето на јавниот ред и заштитата на внатрешната безбедност. Ова значи дека, иако ЕУ може да преземе мерки во оваа област, тие не ги заменуваат надлежностите на земјите-членки во овие клучни функции.
Кога земјите-членки на Европската Унија (ЕУ) ѝ ги префрлија на Унијата надлежностите потребни за воспоставување на Зоната на слобода, безбедност и правда (ЗССП), тие прифатија дека ЕУ ќе утврдува политики за прашања како што се имиграцијата и граничната контрола што тие држави инаку ги сметаат не само за суверени, туку и за прашања поврзани со нивната безбедност.
JUST IN - Germany's Chancellor Merz (CDU) declares "national emergency" over illegal migration, to suspend Dublin rules — Welt
— Disclose.tv (@disclosetv) May 8, 2025
Сепак, земјите-членки беа внимателни да обезбедат заштитни мерки за своите интереси. Член 72 од ДФЕУ е еден од тие механизми. Таа одредба, во која се наведува дека развојот на политиките и инструментите на ЗЕЛС и ЈЗС „нема да влијае врз остварувањето на одговорностите што им се наметнати на земјите-членки во однос на одржувањето на јавниот ред и заштитата на внатрешната безбедност“, беше во фокусот на голем број неодамнешни одлуки на Судот на правдата на Европската Унија.
Од овие одлуки произлегува дека, иако член 72 од ДФЕУ не ги исклучува националните мерки донесени со цел одржување на јавниот ред или заштита на внатрешната безбедност од опфатот на правото на ЕУ, таа одредба има две функции.
Прво, тоа служи како потсетник за институциите на ЕУ за овие одговорности. Како такво, тоа го обврзува, меѓу другото, законодавецот на ЕУ да обезбеди инструментите на ЗФСЈ да остават реална можност земјите-членки да ги спроведат овие одговорности. Второ, член 72 од ДФЕУ, теоретски, би можел да го оправда отстапувањето на земјите-членки од инструментите на ЗФСЈ во одредени „исклучителни околности“.
Властите во Берлин претходно објавија суспензија на Даблинската конвенција. Тоа е меѓународен договор на Европската Унија (ЕУ) кој одредува која земја-членка на ЕУ е одговорна за испитување на барањата за азил поднесени од лица кои бараат меѓународна заштита согласно Женевската конвенција и Директивата на ЕУ за квалификација, во рамките на Европската Унија.