Германската автомобилска индустрија е во трескавичен пад: платите се намалуваат, фабриките се затвораат и работниците се отпуштаат. Но, тука не е крајот на проблемот: луѓето едноставно престанаа да купуваат германски автомобили. Илјадници нови возила седат во магацини и до една година, чекајќи ги купувачите.
Фотографија од воздух од логистичката локација на КАТ во близина на пристанишниот град Есен во Северна Рајна-Вестфалија покажува колку се лоши работите. Илјадници нови автомобили се паркирани и никој не сака да купува.
Речиси шест илјади нови скапи автомобили се паркирани на огромен простор на северот на Есен. Оваа област веднаш до пристаништето на градот е претоварно место за автомобилите на најголемите производители на автомобили во западна Германија.
Но, никогаш во историјата на оваа логистичка компанија не се случило тука да нема доволно простор, пишува „Билд“.
„Никогаш не сум сретнал вакво нешто, а тука работам повеќе од десет години. Автомобилите само што пристигнуваат, но ретко кога заминуваат. Тоа се објаснува со тоа што и салоните на автопроизводителите се целосно полни. И по викендот комбињата остануваат на терен целосно натоварени и не заминуваат на испорака во понеделник наутро, вели еден вработен во интервју за Билд.
Речиси сите паркинг места на паркингот со многу електрични возила се зафатени. Дури и на големиот број огромни автопревозници паркирани пред пунктот, секое место е веќе зафатено.
Со други зборови: со цена на нов автомобил од 50 илјади евра, огромен имот мирува. Вработениот проценува дека вредноста на возилата на местото на предавање е најмалку 300 милиони евра.
Причината за собирање нови автомобили е едноставна колку што е тажна: никој повеќе не сака да ги купува!
„Овде има многу автомобили кои се испорачани пред повеќе од шест месеци, сега имаме дури и нови автомобили кои седат овде повеќе од една година“, велат вработените.
Повеќето модели во логистичкиот центар се Volkswagen и Audi.
Зошто не можат да бидат доставени до клиентите?
„Прво, тие се премногу скапи, и второ, станува се појасно дека стратегијата за електрични возила не функционира како што беше ветено“, рече вработениот.
За него, причината за проблемот е јасна: „Нема доволно инфраструктура за полнење и опсег за електрични возила. Сега сите имаме проблем“.
Според последните податоци на германското Сојузно Министерство за транспорт и дигитална инфраструктура, од јануари до октомври годинава се регистрирани 168.610 нови возила Ауди, што е за 18 отсто помалку од претходната година.
Производителите како Форд во Келн реагираат на слабата побарувачка со намалување на работното време или кратење на работните места. Преполните места за товарење често се реакција на недостаток на побарувачка.
Меѓутоа, во криза има победници и губитници.
„За нас не е толку лошо што производителите на автомобили плаќаат за нивните паркинг места“, вели вработен во одделот за автомобилска логистика.
И купувачите, исто така, имаат корист од стагнантната автомобилска индустрија.
Експертот за автомобили Швопе вели:
„Производителите ќе бараат да се ослободат од тешко продаваните модели пред да седат на паркингот предолго. Можностите за намалување на цените веројатно ќе се зголемат во наредните недели“.
Извор: Politika.rs