Истражувањето на компанијата за автомобилски податоци „carVertical“ покажа дека активноста на купувачите на пазарот на половни автомобили флуктуира во текот на целата година. Најмалку автомобили се проверени на платформата carVertical во јуни, што претставува 7,6% од сите извештаи за историјата на автомобили преземени од корисниците на компанијата во текот на годината. Декември е следен со 7,8%, додека уделот во мај е 8%.
„Намалената активност на купувачите во мај и јуни може да се припише на сезонските трендови на пазарот на автомобили. По зимскиот период, побарувачката за автомобили обично се зголемува бидејќи купувачите размислуваат за замена на своите возила. Сепак, со доаѓањето на летото, пазарот повторно забавува бидејќи многу купувачи им даваат приоритет на патувањето и поминувањето време во природа пред купувањето автомобил“, вели Матас Бузелис, експерт за пазар на автомобили во carVertical.
Во текот на летната сезона, многу трговци на мало нудат попусти на постари модели на автомобили за да направат место за нови пристигнувања. Ова е одлична можност за купувачите да ги заменат своите возила, бидејќи можат да купат понов автомобил по привлечна цена.
Најпопуларните месеци за купување автомобил се октомври (9,3% од сите проверки на возила на carVertical), ноември (8,8%) и септември (8,7%). Пред доаѓањето на зимата, многу купувачи одлучуваат да купат автомобил, па есента е исклучително зафатена на пазарот на половни автомобили. Поради зголемената побарувачка во тој период, цените на автомобилите растат, па купувачите мора да бидат подготвени да платат повеќе ако планираат да купат на есен.
Чекањето на вистинскиот момент може да заштеди пари
Крајот на годината е добро време за промена на автомобили. За да се постигне планираната продажба и да се ослободат од залихите на постари модели пред Нова Година, автосалоните често нудат попусти или други бенефиции.
„Луѓето генерално не сакаат да купуваат автомобили пред празниците. Бидејќи продажбата на возила трае подолго во овој период, купувачите се во предност и можат да добијат подобра цена“, вели Бузелис.
На крајот од финансиската година, многу компании одлучуваат да го обноват својот возен парк, па затоа на пазарот се појавуваат поголем број половни службени автомобили.
Кога зимата ќе помине, пазарот на автомобили се буди и возачите почнуваат да размислуваат за купување ново возило. Со зголемениот интерес од купувачите, продавачите се сè помалку подготвени да ја намалат цената.
Иако зимските и летните месеци можат да понудат добри можности да се најде автомобил по привлечна цена, експертите советуваат да не се брза со купувањето.
„Купувањето половен автомобил секогаш носи одредени ризици, па затоа е важно да останете рационални, да ја истражите историјата на автомобилот, да направите темелно тест возење и да го однесете во овластен сервисен центар пред да донесете одлука“, советува Бузелис.