Аитана, 25-годишна жена со розова коса од Барселона, добива неделни приватни пораки од познати личности кои ја бараат на состаноци. Сепак, овој модел не е реален.
Аитана, модел создаден со помош на вештачка интелигенција (АИ) во Шпанија, е родена во тежок период.
Рубен Круз, нејзиниот дизајнер и основач на агенцијата The Clueless, минуваше низ тежок период бидејќи немаше многу клиенти.
„Почнавме да анализираме како работиме и сфативме дека многу проекти се одложуваат или откажуваат поради проблеми надвор од наша контрола. Често беше вина на инфлуенсерот или моделот, а не проблем со дизајнот“, рече Круз.
Затоа решиле да создадат свој инфлуенсер и да го искористат како модел за брендовите кои ги контактирале.
Тие ја создадоа Аитана, 25-годишна жена со розова коса од Барселона, чиј физички изглед е речиси совршен.
Виртуелен модел може да заработи и до 10.000 евра месечно. Сепак, просечната сума обично е околу 3.000 евра.
„Го направивме тоа за да живееме подобро. „Не сакаме да зависиме од други луѓе кои имаат его или кои едноставно сакаат да заработат многу пари позирајќи“, рече Круз.
Приходите на Аитана - не се стабилни
Таа заработува нешто повеќе од 1.000 евра по оглас, а неодамна стана заштитно лице на Big, компанија за спортски додатоци и како тоа да не е доволно, таа објавува слики во долна облека на Fanvue, платформа слична на OnlyFans.
За една и пол година таа доби повеќе од 343.000 следбеници на Инстаграм и нејзините слики добиваат илјадници прегледи и реакции. Таа дури добива и приватни пораки од познати личности кои не знаат дека таа не е вистинска личност.
Нејзиниот успех го следеа уште две манекенки, меѓу кои и мадридската кантавторка Лиа З., која стана првата вештачка интелигенција која доби договор за снимање.
„Не знаеше дека Аитана не постои“
„Еден ден, познат латиноамерикански актер испрати порака барајќи ја да излезат. Тој актер има околу 5 милиони следбеници, а некои членови на нашиот тим ја гледаа неговата ТВ серија кога беа деца“, рече Круз.
Како да ја оживеете вештачката интелигенција?
Секоја недела, тимот на агенцијата се состанува за да го создаде животот на Аитана. Тие одлучуваат што ќе прави во текот на неделата, кои места ќе ги посети и кои слики ќе бидат објавени за да привлечат следбеници кои сакаат да дознаат повеќе за нејзиниот живот.
Сепак, нема фотосесии, нема промени во гардеробата, само комбинација на вештачка интелигенција и експерти за дизајн кои користат Photoshop за да и овозможат на моделот, на пример, да помине викенд во Мадрид.
„Во првиот месец сфативме дека луѓето следат животи, а не слики. Бидејќи таа не е жива, моравме да и дадеме малку реалност за луѓето да се поврзат со неа на некој начин. Моравме да и раскажеме приказна“, вели графичкиот дизајнер.
Затоа Аитана, за разлика од традиционалните модели чии личности обично не се откриваат за да бидат „празно платно“ за дизајнерите, има многу изразена „личност“. Таа е создадена како фитнес ентузијаст, одлучна и со сложен карактер. На нејзината веб-страница таа се опишува себеси како социјална и грижлива.
„Многу внимание и е посветено на Аитана“
„Ја создадовме врз основа на она што општеството најмногу го сака. Размислувавме за вкусовите, хобите и нишите кои се во тренд во последниве години“, објаснува Круз.
Откако ги анализирале трендовите, сфатиле дека источната култура во последните години станала многу европски ориентирана, па тоа се обиделе да го пренесат во нејзината розова коса и „гејмерски“ стил.
Аитана стана толку успешна што нејзините дизајнери веќе создадоа втор виртуелен модел по име Маја, „малку посрамежлива“.
Имињата не се случајно избрани, и двете го содржат акронимот AI.
Демократизација на употребата на моделот?
Агенцијата е преплавена со барања од брендови кои сакаат свој персонализиран модел.
„Тие сакаат да имаат слика што не е вистинска личност и која ги претставува нивните вредности на брендот, за да нема проблеми со континуитетот ако треба да отпуштат некого или повеќе не можат да сметаат на таа личност“, рече Круз.
Има и заштеда на трошоци. Кога агенцијата, која претходно работела со вистински инфлуенсери, сфатила што заработуваат, тоа го сметале за „аномалија“.
„Ким Кардашијан заработува милион евра за слика на Инстаграм и не лечи рак. Никој не заработува милион евра за објавување слика на социјалните мрежи, тоа ми изгледа апсурдно“, рече Круз.
Агенцијата верува дека ова може да помогне да се намалат пазарните цени и да се обезбеди поддршка за малите бизниси кои не можат да си дозволат големи маркетинг кампањи.
Сепак, иницијативата не е без свои критичари. Многумина се загрижени дека нереалното совршенство на моделите може да влијае на помладите генерации да станат опседнати со постигнување такво совршенство.
Има и критики за високо сексуализираната слика на создадените модели. На што агенцијата одговара дека тие само ја следат естетиката која веќе е создадена од вистинските инфлуенсери и самите брендови.
„Ако не ја следиме оваа естетика, брендовите нема да бидат заинтересирани. За да го промениме овој систем, треба да го промениме нашиот поглед на светот.“
Извор: Еуроњуз